2020

20 Sau. Darbuotojų mokymai pandemijos metu: įžvalgos tobulėjimui


Darbuotojų mokymai pandemijos metu: įžvalgos tobulėjimui

Kompetentingi ir savo srities žinių turintys darbuotojai – kiekvienos įmonės vertybė. Pandemija ir karantinas koreguoja įprastas procedūras, todėl tenka ieškoti naujų sprendimų.

AB „Achema“ personalo direktorė Inga Jakučinskienė sako, kad praėję 2020 metai pramonės sektoriui buvo tikrai išskirtiniai. Reikėjo rūpintis, kaip išlaikyti gamybos nepertraukiamumą, išsaugoti darbuotojus ir pasirūpinti įvairiais kitais procesais, susijusiais su įmonės personalu, kaip pvz. darbuotojų mokymai, , kuriuos ne visuomet įmanoma vesti nuotoliniu būdu.

Nuotolinių mokymų iššūkiai

Pasak I. Jakučinskienės, praėjusiais metais atsirado poreikis skirti daugiau dėmesio ne tik profesiniam tobulinimuisi, naujų kompetencijų įgijimui, bet ir darbuotojų psichologinei sveikatai.  

„Vis dar egzistuoja tam tikri stereotipai, susiję su psichologinės sveikatos klausimais, todėl žmones reikia padrąsinti, paskatinti tuo domėtis. Vienas tokių – kad moterys šia tema domisi labiau nei vyrai. Mūsų paskutinių metų praktika rodo, kad ir vyrai vis dažniau nori gauti žinių apie tai, kaip valdyti stresą, efektyviai spręsti konfliktus“ – sako personalo direktorė.

Didžiausias iššūkis šiuo metu vis dar tebėra tai, kad pramonės sektoriuje daug darbuotojų dirba ne biure prie kompiuterio, o gamybos vietoje. Dėl šios priežasties tenka organizuoti mobilius mokymų centrus, įrengti specialias kompiuterizuotas darbo vietas mokymuisi ar ieškoti kitų sprendimų.

I. Jakučinskienė pastebi, kad darbuotojų kompiuterinis raštingumas taip pat skiriasi – dalis jų mažiau naudoja išmaniąsias technologijas, dėl to kyla didesnė baimė nesuprasti, suklysti.

Tačiau pastebima tendencija, kad vis daugiau darbuotojų nori iššūkių, svarbių projektų, kontaktų, kompetencijų kėlimo.

Pasak jos, įmonėse svarbu nežiūrėti į mokymus tik kaip personalo skyriaus funkciją. Būtina daug diskutuoti ir su vadovais, ir su darbuotojais, siekiant, kad mokymai neštų didžiausią naudą besimokantiesiems ir įmonei.

„Turime siekti, kad mokymosi procesas būtų visos organizacijos atsakomybė – taip galėsime sukurti didesnę vertę. Taip pat labai svarbu skirti laiko darbuotojų poreikių išsiaiškinimui, kad mokymai  geriau atitiktų darbuotojų poreikius ir lūkesčius“, – sako I. Jakučinskienė.

Mokymai – komandos stiprinimui

Personalo direktorė pastebi, kad įvairūs mokymai turi ir dar vieną pridėtinę vertę – jie padeda stiprinti kolektyvą, suvienyti komandą. Po jų atsiranda daugiau bendrystės, interesų, kolegas pradeda sieti nauji klausimai. Po mokymų dažnai kyla naujos diskusijos ir atrandami problemų sprendimo būdai.

„Keliant darbuotojų kvalifikaciją, svarbu pasirūpinti ir vadovų mokymu. Šie metai kėlė naujus iššūkius ir vadovams, kadangi reikėjo keisti darbo organizavimo formas, užtikrinti darbų paskirstymą, grįžtamojo ryšio suteikimą nuotoliniu būdu“, – sako „Achemos“ personalo direktorė.

Pasak jos, vadovams tapo ypač svarbu lavinti  vadinamąsias makro kompetencijas – gebėti dirbti su žmonėmis, sutelkti komandą ir būti įvairiapusiškais. Taip pat svarbu lavinti asmenines savybes: lankstumą, motyvaciją, atsakomybę ir delegavimą.

„Šiuo metu nėra svarbiausia užbaigti vienus ar kitus mokslus ir gauti mokslų baigimo diplomą. Svarbu, kad mokymosi procesas nesustotų ir būtų nuolatinis. Pastaruoju metu nuolat pažymima nenutrūkstamo mokslo būtinybė – jis turi tęstis visą gyvenimą“, – įsitikinusi I. Jakučinskienė.


Kitos naujienos